Balva par mūža ieguldījumu teātra mākslā:
– komponists Imants Kalniņš.
GADA IZRĀDE – Grand Prix
“Smiļģis”, režisors Viesturs Kairišs, Dailes teātris.
12 “Spēlmaņu nakts” balvas SKATUVES NAGLA:
1) Latvijas Kultūras akadēmijas Dramatiskā teātra režijas mākslas diplomdarba izrāde (sadarbībā ar Dirty Deal Teatro) “Konklāvs” – režisors Klāvs Kristaps Košins, autori Diāna Kondraša un Klāvs Kristaps Košins, lomās: Endīne Bērziņa, Klāvs Kristaps Košins, Jurģis Lūsis, – par nebijušu atkailinātu patiesības pakāpi, par galvenā varoņa pašatklāsmes ceļu, kurā no izmisuma dzīlēm piedzimst viņa laikabiedriem noderīgas atziņas.
2) “Marija un zibens”. Izrāde tapusi Valmieras vasaras teātra festivāla ietvaros sadarbībā ar teātra trupu Kvadrifrons. Režisore Paula Pļavniece, dramaturgs Klāvs Mellis, kustību režisors Rūdolfs Gediņš. Lomās Ance Strazda, Sandija Dovgāne, Reinis Boters un Āris Matesovičs.
Par meistarību izcili kodolīgā stāstā huligāniskā atsperīgumā ar paaudzes vienojošu asprātību izteikt jauna cilvēka pieaugšanas, sevis un otra atrašanas mokas, mulsumu, kaunu un vientulību, kad vienīgais orientieris ir vien maza zibens atstāta rētiņa uz ciskas.
3) “Kiosks”, Vijas Blūzmas, Anetes Meleces, mākslinieču apvienības Grāfienes, Daces Vītolas un Riharda Zelezņeva izrāde Latvijas Leļļu teātrī – par bērniem saprotamu un pieaugušajiem interesantu mākslinieciski augstvērtīgu sarunu par vientulību, depresiju un citādību.
4) Ievai Jurjānei un Viesturam Kairišam par kopdarbu izrādē “Smiļģis” Dailes teātrī, režijas un scenogrāfijas absolūtu saplūsmi, radot iestudējumu vizuālā teātra estētikā.
5) “Mans kaimiņš ebrejs”, Mārtiņa Eihes, Kristas Burānes, Pamelas Butānes, Jēkaba Nīmaņa izrāde Rēzeknes teātrī Joriks – par pilsētas kopienas saliedēšanu, profesionālās un amatieru mākslas savienojumu un vēsturiskās apziņas modināšanu bez agresijas un didaktikas.
6) Andrejam Jarovojam par pārliecinošu konceptuālu eksperimentēšanu, kas rezultējas inovatīvās laikmetīgā teātra formās un atvērtos vēstījumos, sniedzot gan skatītājam, gan izpildītājam neviltotu jaunatklājuma prieku no izrādes uz izrādi.
7) Kontratenoram Jānim Šipkēvicam par lomu laikmetīgajā kameroperā “Tagadne (Time Present)” (kas tapusi laikmetīgu skatuves mākslas notikumu sērijas “Pārmija” ietvaros sadarbībā ar kultūrvietu “Hanzas Perons”) par atkailinātu ceļojumu teritorijā, kurā skatītājam tiek dāvāts saviļņojums būt lieciniekiem mākslinieka pieaugšanai un neatgriezeniskai transformācijai.
8) Ievai Segliņai par Raiņa lomu Dailes teātra izrādē “Smiļģis”- precīzā formā atklātu ģēnija trauslo būtību, par lomu, kas veidota, bijību saliedējot ar aktierisku drosmi.
9) Dmitrijam Petrenko par procesuālu domāšanu repertuāra veidošanā un darbā ar aktieriem, kas ļauj izkāpt no komforta zonas un apgūt vēl nezināmas profesionālās teritorijas, tādējādi pulējot un asinot aktieru profesionālos ieročus.
10) Scenogrāfei un kostīmu māksliniecei Marijai Ulmanei – par spilgtu un profesionāli pārliecinošu jaunākās scenogrāfu paaudzes reprezentāciju, iekļaujoties stilā atšķirīgās izrādēs un saglabājot personisko rokrakstu.
11) Dzudzilo Kristai un Reinim un Andrāšam Juhāsam (András Juhász) par izrādes “Degunradži” vizuālo tēlu, režisore Ildiko Gāšpāra (Ildikó Gáspár), Dailes teātris. Vizuālu piedzīvojumu, ievedot skatītāju absurda komiskajās un šausminošajās dzīlēs; par filigrānu video mākslas un scenogrāfijas saplūsmi, radot vienotu skatuves telpu.
12) Vitai Vārpiņai par Rutes Vulfas lomu izrādē “Ārsts” Dailes teātrī, smalku un drosmīgu aktrises darbu, filigrāni atklājot sarežģīta raksturu pretrunīgu ētisku dilemmu krustcelēs.